همشهری آنلاین: ذهن فعالان بازار سرمایه به مسایل بیرونی مشغول شده و ایستایی و سکون در بازار حاکم است.

این جمله را عباس دهقان ـ عضو هیات مدیره کارگزاری کارآمد ـ به خبرگزاری ایسنا گفت تا وضعیت بازار سرمایه را در روزهای اخیر توصیف کند.

وی گفت: در حال حاضر در بازار سرمایه سکون ایجاد شده و حجم معاملات کاهش یافته است، این در حالی است که شاخص کل قیمت سهام در بورس به دلیل حجم مبنا و حجم پایین معاملات، روند کاهشی خود را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه هر پدیده‌ای که رخ می‌دهد بلافاصله اثر آن در بورس نمود پیدا می‌کند، عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی فعالیت سهامداران و ایستا بودن بازار طبیعی است که با توجه به شرایط بعد از انتخابات نمی‌توان بازار و شرایط پیش روی آن را تحلیل کرد.

این کارگزار بورس تصریح کرد: در حال حاضر ذهن فعالان بازار سرمایه به دنبال مسایل بیرونی از بازار است و حالت ایستایی در بازار حاکم شده است که امیدواریم تا پایان هفته نقطه تعادلی در بازار ایجاد شود و بازار هر چه سریعتر به تعادل برسد.

دهقان با اشاره به اینکه رسیدن به تعادل بهترین هدف برای بازار سرمایه است اظهار کرد: ولی در حال حاضر تعادل در بازار وجود نداشته و به خاطر حجم مبنا، شاخص بورس واقعیت بازار را نشان نمی‌دهد از سوی دیگر نگاه‌ها در بازار سرمایه به سمت مسایل سیاسی در حرکت بوده و توجه به سمت خود بازار کاهش یافته است و نوعی سردرگمی در بورس اوراق بهادار تهران مشاهده می‌شود بنابراین وضعیت آینده بورس قابل تحلیل نیست ولی امیدواریم در هفته آینده وضعیت با ثباتی در بازار حاکم شود.

کد خبر 83720

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز